سالم ماندن در استودیو !ساعت‌ها نشستن در مقابل صفحه‌نمایش رایانه که شامل حرکت کمی به جز تکان‌های کوچک مچ دست است، نا سالم ترين راه برای گذراندن وقت است.

    • برای بسیاری از ما تولیدکنندگان موسیقی  ، موضوع سلامت اندام موضوعی است که اغلب با اشتیاق ما در تضاد است، اما این بدان معنا نیست که بگوییم این دو کاملاً ناسازگار هستند!

بنابراین، تيم مدرن فوم امروز ميخواهد چند نکته را با شما به اشتراک بگذارد که می‌توانید از آن‌ها برای  جلسات سالم‌تر در استودیو استفاده کنید، که به نوبه خود به استقامت شما کمک می‌کند و برای مدت طولانی‌تری احساس شادابی و الهام به شما می‌دهد.

ایمن و سالم بمانید

با توجه به اینکه بسیاری از نقاط جهان در حال حاضر باید زمان بیشتری را در داخل خانه بگذرانند، ساخت موسیقی می تواند به عنوان یک خروجی احساسی، حیاتی عمل کند، مشروط بر اینکه همزمان به سلامت جسمانی شما آسیب نرساند. بیایید راه هایی را بررسی کنیم که می توانید مطمئن شوید این اتفاق نمی افتد!

از راحتی خود اطمینان حاصل کنید

اولین نکته من فراتر از واضح است، اما شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از مردم  راحتی خود را در نظر نمی گیرند. خیلی آسان است ! در حالتی بنشینید که در ابتدا احساس عجیبی نداشته باشید،  قبل از اینکه عضلات پشت شما بر سر شما فریاد بزند که چرا برای مدت طولانی در چنین وضعیت عجیبی قرار داشته اید!

مهمترین مواردی که در اینجا باید در نظر گرفته شود عبارتند از:

  • ارتفاع، زاویه و فاصله صفحه نمایش از موقعیت نشسته شما مهم است. نباید گردنتان با زاویه‌ای عجیب به سمت بالا یا پایین کشیده شود، به‌علاوه متن روی صفحه‌ تان باید قابل خواندن باشد تا ناخودآگاه خود را به سمت آن خم نکنید.
  • به یک صندلی راحت نیاز دارید، با پشتی مناسب و تکیه گاه بازو – اینها برای جلوگیری از هر گونه درد مچ دست بسیار مهم هستند.
  • ارتفاع میز و صفحه کلید شما نسبت به صندلی شما. این باید به گونه ای باشد که وقتی آرنج خود را روی تکیه گاه بازوی صندلی قرار می دهید، بتوانید به راحتی تایپ کرده و از موس خود استفاده کنید. این کار بیشترین فشار را از روی مچ دست شما می گیرد.

به طور منظم استراحت کنید

این یکی دیگر از موارد واضح است، دوری از صفحه نمایش و استراحت منظم حتی برای چند دقیقه.

من همچنین دوست دارم یک لیوان پر آب را در نزدیکی خود نگه دارم و همچنین در خوردن قهوه‌ام (البته بیش از چند فنجان در روز) افراط کنم، که چند دلیل به من می‌دهد. در طول روز مرتباً از روی صندلی استودیو بلند شوم.

هیدراته بمانید و چیزی بخورید

این یکی دیگر از مواردی است که به راحتی می‌توان آن را فراموش کرد، فراموش کردن خوردن و آشامیدن هنگام میکس یا ساختن یک پروژه

خوردن تعداد کمی میان‌وعده در طول روز به شما کمک می‌کند احساس انرژی کنید، به این معنی که باید در وعده‌های غذایی کمتر غذا بخورید، به علاوه این دلیل دیگری برای بلند شدن از روی صندلی است. البته گزینه های سالم تری مانند میوه و آجیل توصیه می شود.

به همین ترتیب در مورد نوشیدن، به علاوه مایعات بیشتر به معنای رفتن بیشتر به توالت است – دلیل بیشتری برای بلند شدن از صندلی! و سالم ماندن در استودیو!

ممکن است فکر کنید که تمام این مدت دوری از استودیوی خود به جریان شما آسیب می زند و الهام را از بین می برد، اما من در واقع برعکس آن را صادق می دانم – اغلب اوقات استراحت کمی به شما فضای ذهنی می دهد تا یا به چیز دیگری فکر کنید یا در نظر بگیرید. کاری که شما از زاویه ای جدید انجام می دهید

فیلتر نور آبی

نور آبی می تواند ریتم شبانه روزی شما را مختل کند، این اصطلاحی است که به تمایل طبیعی بدن و ذهن برای خواب در هنگام تاریک شدن هوا و احساس انرژی در هنگام طلوع خورشید اطلاق می شود.

اکثر سیستم‌عامل‌های مدرن دارای عملکردهای نمایشگر داخلی هستند که به شما امکان می‌دهند نور آبی را فیلتر یا کاهش دهید – در نسخه‌های جدید سیستم‌عامل مک، به عنوان مثال، «شیفت شب» نامیده می‌شود و از طریق برگه نمایش در صفحه تنظیمات قابل دسترسی است.

اگر نمی توانید این را پیدا کنید یا دستگاه شما از یک سیستم عامل قدیمی استفاده می کند، برنامه های رایگانی مانند  F.lux وجود دارد که موارد را برای شما فیلتر می کند و به سالم ماندن در استودیو کمک میکند.م

قبل از رفتن به رختخواب زمان زیادی بگذارید

اگر شما هم مثل من هستید، پس ساعت های بی شماری را در حالتی بین بیداری و خواب سپری کرده اید، با تصاویری از آخرین جلسه تان که در سرتان می چرخد!

این تجربه خوبی نیست و می توان با صرف زمان مناسب برای جدا شدن از صفحه نمایش خود، از جمله تلفن، و آمادگی ذهنی برای خواب، از آن اجتناب کرد. من می‌توانم بگویم که نیم ساعت حداقل زمانی است که باید بین استودیو و خواب بگذارید، اگرچه در حالت ایده‌آل باید یک ساعت یا بیشتر باشد. اگر در استودیو می خوابید میتوانید از عایق های صوت و پنل آکوستیک مثل فوم شانه تخم مرغی استفاده کنید که صدای بیرون به داخل نفوذ نکند و خواب با کیفیتی داشته باشید

چراغ ها را خاموش کنید، کمی موسیقی آرام بگذارید و لباس خواب خود را به تن کنید – راحتی و کاهش محرک مغز باید به شما در سفر به خواب عمیق کمک کند.

موسیقی سالم است

من صمیمانه معتقدم که پیروی از مراحل بالا مسیری برای رسیدن به زمان سالم استودیویی است – مطمئناً تا کنون برای من خوب کار کرده اند! مهم است که به یاد داشته باشید که ذهن شما نیز مانند بدن شما خسته می شود، بنابراین رعایت این نکات باید به شما کمک کند که هنگام ساخت موسیقی احساس درگیر شدن داشته باشید. تا دفعه بعد، ایمن بمانید و خلاق باشید!