در یک روز شلوغ، شما با سر و صدای تلویزیون، تلفن و اتاق های استراحت دفتر بمباران می شوید. این صداها می توانند خشن، حواس پرت کننده و بیش از حد تحریک کننده باشند، در محل کار یا زمانی که شما در حال تلاش برای استراحت در خانه هستید. در حالی که ممکن است نتوانید سر و صدا را کنترل کنید، می توانید فضای خود را با مواد جاذب صدا مثل فوم شانه تخم مرغی ، برای خلاص شدن از شر پژواک های ناخواسته یا آلودگی صوتی استفاده کنید.

آکوستیک ضعیف می تواند فضا را کوچکتر به نظر برساند و باعث شود احساس کنید در یک طبل گرفتار شده اید. خوشبختانه، یک راه حل ساده وجود دارد: پنل آکوستیک . اگر می‌خواهید پژواک یا صداهای مزاحم را از اتاق حذف کنید و کیفیت آکوستیک آن را افزایش دهید، اولین سوال شما این است که به چه تعداد پانل‌های صوتی نیاز دارید. برای کمک به شما در درک آن و نزدیک‌تر شدن به یک خانه، دفتر یا فضای تجاری آرام، نکات کلی و فاکتورهای ضروری را در مدرن آکو جمع‌آوری کرده‌ایم

محاسبه تعداد پانل های صوتی مورد نیاز

برای اینکه به شما کمک کند بیشترین بهره را از آکوستیک خود ببرید، در اینجا چند نکته برای محاسبه تعداد پانل های آکوستیک مورد نیاز برای اتاق خود آورده شده است.

1. نوع اتاق خود را مشخص کنید

محاسبه تعداد پانل های آکوستیک مورد نیاز برای یک فضا می تواند مشکل باشد. از آنجایی که اتاق های مختلف اندازه ها، ساختارها و اهداف متفاوتی دارند، تعداد صحیح پانل ها از اتاقی به اتاق دیگر متفاوت خواهد بود. بنابراین، قبل از محاسبه تعداد محصولات مورد نیاز برای فضا، به اتاقی که با آن کار می کنید و هدف آن چیست فکر کنید. آیا دیوارها همه یک اندازه هستند؟ اتاق چقدر است؟ از فضا برای چه استفاده می کنید؟ آیا در تلاش برای کاهش آلودگی صوتی در یک دفتر یا بهبود آکوستیک در استودیو ضبط هستید؟

نوع اتاق به تعیین تعداد پانل های مورد نیاز شما کمک می کند – به عنوان مثال، اگر در یک کنفرانس استاندارد با چهار دیوار یکسان برخورد می کنید، احتمالاً به تعداد پانل های یک سالن ورزشی یا سینمای خانگی نیاز نخواهید داشت. در اینجا یک تفکیک سریع وجود دارد:

  • 10 تا 15 درصد دیوارها را با پانل ها بپوشانید:  درمان صوتی سبک می تواند برای فضاهای اتاق نشیمن و اتاق های کنفرانس که در آن می خواهید آلودگی صوتی را محدود کنید مفید باشد.
  • 15 تا 20 درصد از دیوارها را با پانل ها بپوشانید:  این درمان صوتی اغلب برای فضاهای تجاری مانند کافه ها، سالن های ورزشی و دفاتر که سر و صدا از مکان های مختلف می آید، کار می کند.
  • 25٪ یا بیشتر از دیوارها را با پانل ها بپوشانید:  سینماهای خانگی، استودیوها، فضاهای اجرا و سایر مناطقی که کیفیت صدا در آنها کلیدی است ممکن است نیاز به درمان ویژه یا با شدت بالا داشته باشند.

شما همچنین می توانید نگاهی به سقف اتاق خود بیندازید و تعیین کنید که آیا  آویزان کردن پانل های آکوستیک  ممکن و موثر است یا خیر. یک حرفه ای می تواند به شما کمک کند تا به ته آن قسمت نیز برسید!

از یک حرفه ای تخمین بزنید که به چند پنل آکوستیک نیاز دارید

هیچ رویکرد یکسانی برای محاسبه پانل های صوتی برای یک اتاق وجود ندارد، بنابراین مشاوره با یک متخصص بهترین گزینه است. یک متخصص می‌تواند تعداد پانل‌های مورد نیاز برای کاهش مؤثر صدا را در اتاق نشیمن، دفتر، استودیو، فضای اجرا یا سایر قسمت‌های شما به دقت تعیین کند.

برای مشاوره رایگان می توانید با کارشناسان مدرن آکو تماس بگیرید.

فاکتورهایی که باید در محاسبه تعداد پنل های آکوستیک مورد توجه قرار گیرند

برای تعیین تعداد ایده‌آل پنل‌ها و اطمینان از دریافت صدا بهینه، باید عواملی مانند استفاده از مواد اتاق، کف و سقف، ترجیحات زیبایی شناختی و بودجه خود را در نظر بگیرید.

هدف اتاق

هنگام در نظر گرفتن پانل های صوتی برای یک اتاق، دانستن هدف فضای شما حیاتی است. اتاق‌هایی با اهداف مهم صدا، مانند  سینماهای خانگی و استودیوها ، می‌توانند برای تقویت صدا و تجربه شنیداری نیاز به درمان صوتی شدیدتری داشته باشند. همچنین ممکن است برای جلوگیری از صداهای تند و طنین و لذت بردن از بهره وری بهتر، به پانل ها و درمان بیشتری برای یک دفتر خانگی نیاز داشته باشید. با این حال، ممکن است در یک اتاق کنفرانس کوچک در یک دفتر نیمه ساکت به درمان زیادی نیاز نداشته باشید. درک طراحی اتاق خود و اینکه برای چه کاری از آن استفاده خواهید کرد می تواند به شما کمک کند بهترین تصمیم را بگیرید.

اندازه اتاق

اتاق‌های کوچک‌تر معمولاً سقف‌های کمتری نسبت به اتاق‌های بزرگ دارند، بنابراین اغلب به پانل‌ها و پوشش کمتری نیاز دارند. اگر فضای بزرگتر و پیچیده تر یا اتاقی با سقف های بلند را درمان می کنید، می توانید انتظار داشته باشید که از پانل های بیشتری برای افزایش پوشش و درمان استفاده کنید.

نوع پنل

از آنجایی که مواد مختلف صداها را جذب و منعکس می کنند، هنگام پوشاندن دیوارها یا آویزان کردن پانل ها از سقف، باید  نوع مواد پانل را در نظر بگیرید . پانل های چوبی سوراخ دار  گزینه های شیک و موثری هستند  که کیفیت صوتی و زیبایی فضای شما را افزایش می دهند. پانل های پارچه ای گزینه دیگری است  که در طرح ها، اندازه ها و سبک های متعدد متناسب با فضای شما موجود است. پانل های فوم آکوستیک در فضاهای کوچکتر و در کنار پانل های دیگر به خوبی کار می کنند، اما ممکن است در فرکانس های پایین تر موثر باشند.

زیبایی شناسی

در حالی که پانل های صوتی نقش مهمی در کنترل فرکانس دارند، می توانند زیبایی شما را نیز تحت تاثیر قرار دهند. می‌توانید پنل‌های آکوستیک را انتخاب کنید که با محیط اطراف شما ترکیب شده و تکمیل شوند یا برجسته باشند و نقطه کانونی پررنگی ارائه دهند. نکته خارق‌العاده این است که پانل‌های آکوستیک در  سبک‌ها و طرح‌های مختلف عرضه می‌شوند  – شما می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که با دید خود مطابقت داشته باشد.

قرار دادن پنل

هر اتاق منحصربه‌فرد است، با سقف‌ها، شکل‌های دیوار و منحنی‌های متفاوت، و پانل‌هایی وجود دارد  که متناسب با فضای شما هستند . پانل های آکوستیک همه کاره هستند و می توانند بر روی سطوح متعدد قرار داده شوند یا حتی  از سقف آویزان شوند  تا راه حلی موثر ایجاد کنند. هنگام یافتن بهترین پانل ها برای اتاق خود، انتخاب ها نامحدود هستند!

بودجه

بودجه شما یکی از مهم ترین ملاحظات است. هزینه های پنل آکوستیک بسته به تعداد مورد نیاز و درمان های آکوستیک مورد نیاز متفاوت است. از بودجه و سایر ملاحظات خود استفاده کنید تا به شما کمک کند مقرون به صرفه ترین و با ارزش ترین انتخاب را داشته باشید.

توصیه ها و نقل قول های تخصصی پنل آکوستیک را از مدرن آکو دریافت کنید

پیدا کردن پانل های صوتی مناسب برای خانه شما پیچیده نیست – حداقل با داشتن پنل ضد صدا در کنار شما، اینطور نیست. با محاسبات و توصیه‌های حرفه‌ای ما می‌توانید پنل‌های مناسب برای خانه، محل کار یا فضای تجاری خود را تهیه کنید و از کیفیت آکوستیک استثنایی لذت ببرید.

مدرن آکو در حل مشکلات صوتی مبتنی بر راه حل برای کمک به کنترل دقیق آکوستیک تخصص دارد. ما  پانل های آکوستیک بادوام و جذابی را ارائه می دهیم  که نیازها و نیازهای فضایی شما را برآورده می کند.

تیم ما خدمات بی نظیری به مشتریان ارائه می دهد و می تواند نیازهای صوتی فضای شما را تجزیه و تحلیل کند. ما به شما توصیه‌هایی برای مواد پانل و ایده‌های طراحی برای کمک به حل مشکلات صوتی ارائه می‌کنیم. ما همچنین به شما کمک می کنیم تا مقدار مناسبی از پانل ها را برای فضای خود محاسبه کنید. راه حل های ما باعث می شود تا  صدا به یک نسیم تبدیل شود