ساخت پنل آکوستیک
ساخت پنل آکوستیک
 اگر تا به حال جستجوی سریع برای پانل های آکوستیک انجام داده باشید، و منظور من پانل ها است، نه فقط فوم آکوستیک، احتمالاً می دانید که قیمت هر پانل تقریباً 100 دلار است.

خوشبختانه، شما می توانید خودتان را با حدود 1/8 هزینه بسازید. تنها چیزی که نیاز دارید چند ابزار، مواد و حدود 2 تا 8 ساعت زمان بسته به تعداد مورد نیاز شما است.

من 9 پانل را با استفاده از پشم سنگ به عنوان عایق صدا ساختم و آنها بهتر از چیزی که فکر می کردم ظاهر شدند. آکوستیک اتاق به طرز چشمگیری تغییر کرد.

در این پست به شما یاد می‌دهم که چگونه همان پنل آکوستیک ی را که ساختم بسازید، چگونه آنها را از دیوارها و همچنین گوشه‌های اتاق آویزان کنید، زیرا این کار می‌تواند مشکل باشد.

بیا شروع کنیم .

ابزارهایی که به آنها نیاز خواهید داشت

توجه : اگر هیچ یک از این ابزارها را ندارید، به سادگی روی پیوندهایی کلیک کنید که شما را به آمازون به آن محصول خاص می برد.

  • مته (با تکه های پیچ گوشتی)
  • پیچ گوشتی (اگر هیچ قطعه پیچ گوشتی برای مته در دسترس نباشد)
  • نوار اندازه گیری
  • پیچ های چوبی (طول به ضخامت چوب بستگی دارد)
  • پیچ و لنگر
  • اره (اگر لازم است خودتان چوب را ببرید)
  • منگنه
  • منگنه : من 1000 خریدم.
  • قیچی
 
ساخت پنل آکوستیک
ساخت پنل آکوستیک

موارد مهم برای ساخت پنل آکوستیک

  • 4 × 1 تکه چوب : من از 18 قطعه 125 سانتی متری (49 اینچ) و 18 قطعه 62 سانتی متری (24 اینچی) برای 9 پانل استفاده کردم.
  • پارچه : برای پوشاندن تمام پانل ها کافی است. من 8 متر در 1.50 متر یا 26 فوت در 5 فوت گرفتم.
  • پشم سنگ : این ماده عایق است. من 9 قطعه 135 در 60 سانتی متر یا 53 اینچ در 23 اینچ و ضخامت 5 سانتی متر یا 2 اینچ خریدم.
  • نوارهای خیاطی الاستیک : 23 متر یا 75 فوت.

و تا آنجا که زمان می گذرد، حدود 2 ساعت برای ساخت قاب ها، 4 ساعت برای منگنه کردن پارچه به قاب ها و نیم ساعت یا کمی بیشتر طول کشید تا عایق را وارد کنم و با استفاده از کش آن را به قاب ها بچسبانم. باندها

سپس حدود دو ساعت دیگر آنها را به درستی آویزان کنید.

ویژگی های پارچه

پارچه باید قابلیت تنفس داشته باشد، اگر اینطور نیست، صدا را عبور نمی دهد و به جای اینکه پشم سنگ آن را جذب کند، به عنوان یک بازتابنده عمل می کند.

چگونه متوجه می شوید که پارچه واقعاً قابل تنفس است؟

اگر سوراخی دارد که می توانید از طریق آن ببینید، پس پارچه ای بسیار قابل تنفس است.

با این حال، شما به سادگی می توانید دست خود را پشت آن قرار دهید و در آن باد کنید. اگر می توانید هوا ( مدرن آکو) را روی دست خود احساس کنید، به این معنی است که هوا می تواند از آن عبور کند و بنابراین صدا نیز خواهد بود و آن را برای پانل ها ایده آل می کند.

البته، این بسیار در معاملاتی که می‌توانید دریافت کنید متفاوت است. اگر بتوانید در چوب و پارچه صرفه جویی کنید، باید بتوانید قیمت را حتی تا 30 درصد کاهش دهید.

ساخت فریم ها

در حال حاضر، این قطعا یک مرحله به اندازه کافی ساده است، اما اگر می خواهید آن را به درستی انجام دهید، باید مواردی را در نظر بگیرید.

ابتدا تکه های چوب را با قرار دادن آنها در بالای یک یا دو تکه اضافی 4×1 بلند کنید. این کار سوراخ کردن سوراخ ها را بسیار آسان تر می کند زیرا مته با کف تماس پیدا نمی کند.

 

البته، اگر میز کار دارید، خیلی بهتر است.

دوم، سوراخ هایی را روی قسمت بالا و پایین هر قطعه مانند آنچه در این تصویر نشان می دهم، دریل کنید. اگر این کار را انجام ندهید و فقط آنها را به هم بچسبانید، احتمالاً چوب باز می شود.

 

همچنین دقت کنید که به لبه چوب سوراخ نکنید، در غیر این صورت به محض اینکه پیچ ها را داخل آن قرار دهید، کاملاً ترک می خورد.

پس از سوراخ کردن یک طرف پانل، می توانید به پیچ کردن پیچ ها بروید.

حالا آنها را خیلی محکم پیچ ندهید، در غیر این صورت تخته ها ممکن است ترک بخورند (که در یک نقطه برای من اتفاق افتاد).

 

اکنون که یک طرف قاب ساخته شده است، می توانید به سمت دیگر حرکت کنید.

من دوست دارم تمام سوراخ‌ها را در یک طرف سوراخ کنم و پیچ‌ها را قبل از حرکت به طرف دیگر اضافه کنم، به این دلیل که در نهایت کمی کمتر در اطراف حرکت می‌کنم، و وقتی 9 پانل درست می‌کنی، مثل من، می‌خواهی مثل من باشی. تا حد امکان کارآمد

ابتدا تمام فریم ها را بسازید و سپس به مرحله بعدی بروید.

چسباندن پارچه به قاب ها برای ساخت پنل آکوستیک

این بدترین بخش ساخت این قاب‌ها است، زیرا باید پارچه را به آن‌ها منگنه کنید، و نه تنها این کار زمان زیادی می‌برد، بلکه منگنه من بارها گیر کرد، که به این معنی بود که منگنه‌ها را بیرون بیاورید. قرار دادن دوباره آنها و غیره، و این قطعا زمان زیادی را به کل فرآیند اضافه می کند.

علاوه بر این، پس از دو یا سه پانل اول، دست شما از استفاده از منگنه خسته می شود، بنابراین مطمئن شوید که این جا و آنجا کمی استراحت کنید.

حالا نحوه چسباندن پارچه به قاب ها به این صورت است :

از وسط سمت بلندتر قاب شروع کنید و چند منگنه را وارد کنید، سپس این کار را در طرف مقابل انجام دهید و مطمئن شوید که پارچه زیبا و محکم است.

توجه : آن را زیاد سفت نکنید وگرنه ممکن است چوب خم شود. البته این به نوع چوبی که خریداری کرده اید بستگی دارد، اما این را در نظر بگیرید.

هنگامی که حدود 15 سانتی متر یا 6 اینچ از گوشه ها فاصله گرفتید، منگنه زدن را متوقف کنید، زیرا در اینجا کمی مشکل می شود زیرا باید با گوشه ها کنار بیایید.

برخورد با گوشه های پانل

 

وقتی پارچه را دور گوشه‌های قاب تا می‌زنیم، اگر نمی‌خواهید پارچه اضافی زیاد باشد، باید مقداری از آن را به روشی خاص بردارید و سپس آن را تا کنید و روی قاب بچسبانید.

اگر خیلی به ایجاد گوشه هایی با ظاهری عالی اهمیت نمی دهید، پس این مراحل را دنبال نکنید.

راهی که رفتم با بریدن مقداری پارچه بود که در این تصویر نشان می‌دهم:

 

اول : در یک خط مستقیم از بالای پانل مستقیماً به سمت قاب برش دهید. در اصل، فقط در یک خط مستقیم به دنبال کناره قاب برش دهید.

دوم : همین کار را برای کناره پانل انجام دهید، اما مقداری پارچه در بالا، که در مستطیل قرمز نشان داده شده است، باقی بگذارید، که پس از انجام تا زدن به کارتان می آید.

حالا قطعاً می‌توانستید آن را به این شکل تا کنید یا می‌توانید کاری که من انجام دادم، این بود که تا زمانی که به قاب رسیدم، قسمت بالا را کمی عمیق‌تر برش دهید.

 

این کار تا کردن را آسان تر و دقیق تر می کند.

حالا وقت آن است که پارچه را روی گوشه ها تا کنید و آن را به قاب منگنه کنید. در اینجا نحوه انجام آن آمده است:

آن پارچه اضافی کمی را که در تصویر قبلی در مستطیل قرمز نشان دادم، به خاطر دارید؟ خوب، آن را در بالای پانل تا کنید و سپس روی قاب و داخل خود پانل قرار دهید.

 

در مرحله بعد، پارچه ای را که در قسمت بالایی پانل قرار دارد بگیرید، آن را روی قاب تا کنید و مطمئن شوید که به درستی با لبه بیرونی قاب مطابقت دارد.

اکنون آن را مانند آنچه در این تصویر نشان می‌دهم، در قاب قرار دهید:

 

کاملاً مطمئن شوید که پارچه ای را که برای گوشه ها استفاده کرده اید به داخل قاب منگنه کنید، زیرا این کار به درستی آن را در جای خود نگه می دارد و گوشه ها را خوب جلوه می دهد.

نکته جالب در مورد انجام گوشه ها به این روش این است که حتی اگر پارچه را به روشی فوق العاده دقیق برش ندهید، باز هم ظاهر عالی دارند!

قرار دادن عایق

همانطور که اشاره کردم، من از RockWool برای این پنل ها استفاده کردم.

من می دانم که چندین جایگزین دیگر وجود دارد، اما من تصمیم گرفتم با RockWool استفاده کنم، زیرا برخلاف فایبرگلاس -یکی دیگر از جاذب های صوتی محبوب- که آنقدرها هم بی خطر نیست، بسیار مقرون به صرفه و همچنین ایمن است.

با این حال، مهم نیست که چه ماده عایق را انتخاب می کنید، فرآیند دقیقاً یکسان است:

از آنجایی که قاب ها باید به اندازه متریالی که تهیه کرده اید باشد، می توانید به سادگی آنها را داخل آن قرار دهید و تمام.

در مورد من، قاب‌ها کمی کوتاه‌تر از RockWool بودند، زیرا نمی‌توانستم تکه‌های چوب به اندازه کافی بزرگ پیدا کنم، بنابراین مجبور شدم آن را فشار دهم.

اما از آنجایی که RockWool بسیار چکش‌خوار است، حدود 15 ثانیه طول کشید تا آن را درست کنم، حتی اگر کمی بزرگ‌تر بود.

با این حال، اگر در این مورد مشکل دارید، همیشه می‌توانید عایق اضافی را قطع کنید تا به خوبی جا بیفتد.

بستن عایق داخل پانل

اکنون، من می‌دانم که راه‌های زیادی برای رسیدن به این هدف وجود دارد، و بیشتر آنها احتمالاً بهتر از روشی هستند که من استفاده کردم… اما آیا ارزان‌تر هستند؟ ابدا!

هدف اصلی ساخت این پنل ها جذب صدای خوب با کمترین قیمت ممکن بود و با قیمت پانل 15 یورو، فکر می کنم از نظر هزینه بسیار مقرون به صرفه هستند.

من تصمیم گرفتم نوارهای خیاطی الاستیک بخرم و از آنها برای جلوگیری از افتادن پشم سنگ در پشت پانل استفاده کنم.

تنها کاری که انجام دادم این بود که سه نوار از آن را به صورت افقی در سراسر پانل و یک نوار بلندتر از بالا به پایین منگنه کردم.

و بس!

با این حال، جایگزین دیگری که بهتر است اما کمی گران‌تر است، منگنه کردن مقداری پارچه ارزان‌قیمت در پشت پانل است و تمام آن را می‌پوشاند.

بدون توجه به اینکه چه اتفاقی می افتد، RockWool را در پانل ها نگه می دارد.

نحوه آویزان کردن پانل های آکوستیک

 من تصمیم گرفتم از دو براکت L در بالای پانل ها برای آویزان کردن آنها استفاده کنم. با این حال، می توانید آنها را مانند قاب عکس یا هر روش دیگری که دوست دارید آویزان کنید.

دلیل اینکه تصمیم گرفتم از روش دو براکت L استفاده کنم، این بود که می‌خواستم کاملاً مطمئن شوم که اگر به آنها برخورد کنم، احتمال سقوط آنها روی زمین وجود دارد.

ابتدا فکر کردم از یک L-Bracket در بالای پنل و یکی در پایین استفاده کنم، اما از آنجایی که آنها بسیار سبک هستند، تصمیم گرفتم فقط با استفاده از دو براکت در بالا آنها را آویزان کنم.

همچنین، و این مهم است، اگر می خواهید عایق بهتری داشته باشید، باید فاصله هوایی بین پانل ها و دیوار ایجاد کنید .

به همین دلیل است که من براکت های L به اندازه کافی بزرگ خریدم تا در نهایت حدود 2 سانتی متر شکاف پشت پانل ها وجود داشته باشد.

برای اینکه آنها را به درستی آویزان کنم، از یک میز قهوه کوچک به عنوان “دستیار” استفاده کردم تا مطمئن شوم تمام پانل های من دقیقاً در یک ارتفاع نصب شده اند.

میز را روی دیواری که می‌خواستم پانل را آویزان کنم، قرار دادم، پانل را روی آن قرار دادم و سپس اندازه‌گیری کردم که چقدر از گوشه فاصله دارد، بنابراین می‌توانم مطمئن شوم که میز را در طرف مقابل آویزان کنم.

بعد فقط با مداد نقطه ای را که L-Brackets باید برود مشخص کردم و تمام! زمان سوراخ کردن سوراخ ها و پیچ کردن براکت های L به دیوار است.

 

قسمت آخر آسان بود. با استفاده از همان میز قهوه، پانل را دوباره روی دیوار ایستادم و یک پیچ را از میان براکت ها به داخل چوب کشیدم، البته مطمئن شدم که چوب را ترک ندهم.

باز هم، مطمئن شوید که حداقل یک فاصله هوایی کوچک بین پانل و دیوار باقی بگذارید.

حالا برای قسمت باحالش…

نحوه آویزان کردن پانل های آکوستیک در گوشه دیوار

اکنون، این بسیار پیچیده‌تر از آویزان کردن پانل‌ها از دیوار بود، همانطور که قبلاً توضیح دادم.

سخت‌ترین قسمت آویزان کردن پانل‌ها در گوشه‌های اتاق، اطمینان از فاصله یکسان از گوشه‌های هر طرف است. اساساً، وقتی به پشت پانل ها نگاه می کنید، آنها باید یک “مثلث قائم الزاویه” با دیوار تشکیل دهند.

فاصله از گوشه تا جایی که پانل به دیوار می رسد باید از هر دو طرف یکسان باشد، و در حالی که می توانید این را امتحان کنید، یک راه ساده برای پیدا کردن فاصله با استفاده از ریاضی ساده وجود دارد.

فقط طول پانل را تقسیم بر ریشه 2 بگیرید و تمام!

 

حالا فقط همین فاصله را از گوشه تا کناره ها اندازه بگیرید و علامت بزنید و امیدواریم که پانل ها کاملاً جا بیفتند.

مثال : در مورد من، طول 62 سانتی متر بود، بنابراین من آن را برداشتم و آن را بر ریشه 2 تقسیم کردم و 43.8 سانتی متر به دست آوردم.

سپس من بین 48 تا 49 سانتی‌متر از هر طرف از گوشه اندازه‌گیری کردم، آن را روی دیوار et voila مشخص کردم. پانل ها کاملاً زاویه دارند.

برای این کار می‌توانید از ماشین‌حساب داخلی گوشی خود استفاده کنید یا فقط از « ماشین‌حساب علمی » گوگل استفاده کنید و این کار را انجام دهید.

 

دوباره از L-Brackets برای انجام این کار استفاده کردم، اما در این مورد، مجبور شدم از یک براکت بر روی هر دیوار استفاده کنم، مانند آنچه در این تصویر نشان می‌دهم:

قبل و بعد از صدا نمونه هایی از صدای اتاق با و بدون عایق

البته، من نمونه های صوتی را اضافه می کنم تا به شما نشان دهم که چگونه اتاق تغییر کرده است، زیرا واقعاً تغییر کرده است…

ابتدا اجازه دهید به شما بگویم که اتاق بسیار کوچک است و قطعاً از نظر آکوستیک ایده‌آل نیست، به همین دلیل است که از نتایج شگفت‌زده شدم.

قبل از آویزان کردن پانل ها، حتی نمی توانستم با تلفن صحبت کنم بدون اینکه مردم بگویند «هی! پژواک زیادی در آنجا در جریان است» و اکنون کاملاً تغییر کرده است.