انتخاب محصولات آکوستیک

در این قسمت، چندین فاکتور مهم را که باید هنگام انتخاب محصولات آکوستیک در نظر گرفته شوند، بررسی خواهیم کرد:

عملکرد اتاق:

هدف و عملکرد فضایی که به دنبال بهبود آکوستیک هستید باید نقطه شروع فرآیند تصمیم گیری شما باشد. فضاهای مختلف نیازهای صوتی متفاوتی دارند. به عنوان مثال، یک سینمای خانگی ممکن است به جذب صدا برای افزایش کیفیت صدا نیاز داشته باشد، در حالی که یک فضای اداری ممکن است به عایق صدا برای به حداقل رساندن حواس پرتی نیاز داشته باشد. نوع درمان آکوستیک مورد نیاز به استفاده مورد نظر از فضا بستگی دارد.

مواد و ساخت:

کیفیت و ترکیب محصولات آکوستیک به طور قابل توجهی بر عملکرد آن ها تأثیر می گذارد. درک مواد مختلفی که معمولاً در محصولات آکوستیک مورد استفاده قرار می گیرند مانند فایبرگلاس، فوم و چوب، کمک می کند تا انتخاب های آگاهانه ای بر اساس دوام و ویژگی های جذب صدا داشته باشید.

تراکم یا دانسیت پنل آکوستیک:

در انتخاب محصولات آکوستیک بهتر است از تراکم 17 به یا 30 استفاده کنیم . برای مثال در فوم شانه تخم مرغی چهار تراکم 12 14 17 و 30 قابل فروش است که پیشنهاد ما همانطور که گفته بودیم 17 به بالا می باشد.

زیبایی شناسی:

انواع پنل آکوستیک می توانند به صورت یکپارچه با طراحی داخلی ترکیب شوند. آن ها را نه فقط برای ویژگی‌های عملکردی، بلکه برای جذابیت بصری انتخاب کنید. این امر به ایجاد یک محیط هماهنگ و زیبا کمک می کند.

سهولت نصب: محصولات آکوستیک مختلف در هنگام نصب دارای سطوح مختلفی از پیچیدگی هستند. برخی از آن ها را می توانید با حداقل تلاش نصب کنید، در حالی که برخی دیگر ممکن است نیاز به نصب حرفه ای داشته باشند. بنابراین بهتر است درباره چگونگی نصب محصولات، مشاوره بگیرید.