سلامت در استودیو موسیقی
سالم ماندن در استودیو !
ساعتها نشستن در مقابل صفحهنمایش رایانه که شامل حرکت کمی به جز تکانهای کوچک مچ دست است، نا سالم ترين راه برای گذراندن وقت است.
-
- برای بسیاری از ما تولیدکنندگان موسیقی ، موضوع سلامت اندام موضوعی است که اغلب با اشتیاق ما در تضاد است، اما این بدان معنا نیست که بگوییم این دو کاملاً ناسازگار هستند!
بنابراین، تيم مدرن فوم امروز ميخواهد چند نکته را با شما به اشتراک بگذارد که میتوانید از آنها برای جلسات سالمتر در استودیو استفاده کنید، که به نوبه خود به استقامت شما کمک میکند و برای مدت طولانیتری احساس شادابی و الهام به شما میدهد.
ایمن و سالم بمانید
با توجه به اینکه بسیاری از نقاط جهان در حال حاضر باید زمان بیشتری را در داخل خانه بگذرانند، ساخت موسیقی می تواند به عنوان یک خروجی احساسی، حیاتی عمل کند، مشروط بر اینکه همزمان به سلامت جسمانی شما آسیب نرساند. بیایید راه هایی را بررسی کنیم که می توانید مطمئن شوید این اتفاق نمی افتد!
از راحتی خود اطمینان حاصل کنید
اولین نکته من فراتر از واضح است، اما شگفت انگیز است که چگونه بسیاری از مردم راحتی خود را در نظر نمی گیرند. خیلی آسان است ! در حالتی بنشینید که در ابتدا احساس عجیبی نداشته باشید، قبل از اینکه عضلات پشت شما بر سر شما فریاد بزند که چرا برای مدت طولانی در چنین وضعیت عجیبی قرار داشته اید!
مهمترین مواردی که در اینجا باید در نظر گرفته شود عبارتند از:
- ارتفاع، زاویه و فاصله صفحه نمایش از موقعیت نشسته شما مهم است. نباید گردنتان با زاویهای عجیب به سمت بالا یا پایین کشیده شود، بهعلاوه متن روی صفحه تان باید قابل خواندن باشد تا ناخودآگاه خود را به سمت آن خم نکنید.
- به یک صندلی راحت نیاز دارید، با پشتی مناسب و تکیه گاه بازو – اینها برای جلوگیری از هر گونه درد مچ دست بسیار مهم هستند.
- ارتفاع میز و صفحه کلید شما نسبت به صندلی شما. این باید به گونه ای باشد که وقتی آرنج خود را روی تکیه گاه بازوی صندلی قرار می دهید، بتوانید به راحتی تایپ کرده و از موس خود استفاده کنید. این کار بیشترین فشار را از روی مچ دست شما می گیرد.
به طور منظم استراحت کنید
این یکی دیگر از موارد واضح است، دوری از صفحه نمایش و استراحت منظم حتی برای چند دقیقه.
من همچنین دوست دارم یک لیوان پر آب را در نزدیکی خود نگه دارم و همچنین در خوردن قهوهام (البته بیش از چند فنجان در روز) افراط کنم، که چند دلیل به من میدهد. در طول روز مرتباً از روی صندلی استودیو بلند شوم.
هیدراته بمانید و چیزی بخورید
این یکی دیگر از مواردی است که به راحتی میتوان آن را فراموش کرد، فراموش کردن خوردن و آشامیدن هنگام میکس یا ساختن یک پروژه
خوردن تعداد کمی میانوعده در طول روز به شما کمک میکند احساس انرژی کنید، به این معنی که باید در وعدههای غذایی کمتر غذا بخورید، به علاوه این دلیل دیگری برای بلند شدن از روی صندلی است. البته گزینه های سالم تری مانند میوه و آجیل توصیه می شود.
به همین ترتیب در مورد نوشیدن، به علاوه مایعات بیشتر به معنای رفتن بیشتر به توالت است – دلیل بیشتری برای بلند شدن از صندلی! و سالم ماندن در استودیو!
ممکن است فکر کنید که تمام این مدت دوری از استودیوی خود به جریان شما آسیب می زند و الهام را از بین می برد، اما من در واقع برعکس آن را صادق می دانم – اغلب اوقات استراحت کمی به شما فضای ذهنی می دهد تا یا به چیز دیگری فکر کنید یا در نظر بگیرید. کاری که شما از زاویه ای جدید انجام می دهید
فیلتر نور آبی
نور آبی می تواند ریتم شبانه روزی شما را مختل کند، این اصطلاحی است که به تمایل طبیعی بدن و ذهن برای خواب در هنگام تاریک شدن هوا و احساس انرژی در هنگام طلوع خورشید اطلاق می شود.
اکثر سیستمعاملهای مدرن دارای عملکردهای نمایشگر داخلی هستند که به شما امکان میدهند نور آبی را فیلتر یا کاهش دهید – در نسخههای جدید سیستمعامل مک، به عنوان مثال، «شیفت شب» نامیده میشود و از طریق برگه نمایش در صفحه تنظیمات قابل دسترسی است.
اگر نمی توانید این را پیدا کنید یا دستگاه شما از یک سیستم عامل قدیمی استفاده می کند، برنامه های رایگانی مانند F.lux وجود دارد که موارد را برای شما فیلتر می کند و به سالم ماندن در استودیو کمک میکند.م
قبل از رفتن به رختخواب زمان زیادی بگذارید
اگر شما هم مثل من هستید، پس ساعت های بی شماری را در حالتی بین بیداری و خواب سپری کرده اید، با تصاویری از آخرین جلسه تان که در سرتان می چرخد!
این تجربه خوبی نیست و می توان با صرف زمان مناسب برای جدا شدن از صفحه نمایش خود، از جمله تلفن، و آمادگی ذهنی برای خواب، از آن اجتناب کرد. من میتوانم بگویم که نیم ساعت حداقل زمانی است که باید بین استودیو و خواب بگذارید، اگرچه در حالت ایدهآل باید یک ساعت یا بیشتر باشد. اگر در استودیو می خوابید میتوانید از عایق های صوت و پنل های آکوستیکی مثل فوم شانه تخم مرغی استفاده کنید که صدای بیرون به داخل نفوذ نکند و خواب با کیفیتی داشته باشید
چراغ ها را خاموش کنید، کمی موسیقی آرام بگذارید و لباس خواب خود را به تن کنید – راحتی و کاهش محرک مغز باید به شما در سفر به خواب عمیق کمک کند.
موسیقی سالم است
من صمیمانه معتقدم که پیروی از مراحل بالا مسیری برای رسیدن به زمان سالم استودیویی است – مطمئناً تا کنون برای من خوب کار کرده اند! مهم است که به یاد داشته باشید که ذهن شما نیز مانند بدن شما خسته می شود، بنابراین رعایت این نکات باید به شما کمک کند که هنگام ساخت موسیقی احساس درگیر شدن داشته باشید. تا دفعه بعد، ایمن بمانید و خلاق باشید!
6 قانون برای قرار دادن اسپیکر مانیتورینگ
تبریک می گویم، شما گام بزرگی در مسیر تولید موسیقی خود برداشته اید و تصمیم گرفتید یک جفت بلندگوی مناسب برای استودیو تهیه کنید. شما در حال ارتقاء سطح کیفیت موسیقی خود هستید!
با این حال، یک سوال بسیار مهم اغلب نادیده گرفته می شود که باید قبل از اتصال و پخش از خود بپرسید: “بلندگوها را دقیقاً کجا قرار دهم؟”
قبل از اینکه آنها را بخرید، احتمالاً قبلاً می دانستید که آنها را در کدام اتاق قرار داده اید – به احتمال زیاد یک اتاق خواب یا اتاق اضافی – اما آیا به این فکر کرده اید که آنها باید در آن اتاق قرار بگیرند؟
موقعیت بلندگوهای شما نسبت به یکدیگر، سطوح مختلف اتاق و گوش شما برای نمایش دقیق صدای شما، هم از نظر پاسخ فرکانسی و هم از نظر ایمیج استریو، بسیار مهم است.
در این مقاله ما فقط بر روی بهترین محل قرارگیری اسپیکر مانیتورینگ تمرکز می کنیم و 6 قانون کلی را بیان می کنیم که باید به شما در تصمیم گیری بهتر در مورد نحوه تنظیم اسپیکر ها در اتاق کمک کند.
با تمام این قوانین، اندازه و ابعاد اتاق شما تعیین می کند که چقدر می توانید آنها را رعایت کنید. و حتی اگر نمی توانید، باز هم بسیار مفید است بدانید که چگونه صدایی که از بلندگوهای شما خارج می شود تحت تأثیر موقعیت بلندگو قرار می گیرد.
قانون 1: موقعیت گوش دادن خود را 38 درصد از مسیر ورود به اتاق تنظیم کنید
به طور کلی فرض بر این است که اکثر افراد در یک اتاق مستطیل شکل کار می کنند، بنابراین شما اغلب این توصیه “38٪ کاهش طول اتاق” را می بینید که در مقاله های مربوط به این موضوع ذکر شده است. دلیل این امر اجتناب از نشستن در مرکز اتاق است، جایی که ممکن است لغو فاز در فرکانسهای پایینتر رخ دهد.
بیس همچنین در طول اتاق بهتر رفتار می کند، زیرا امواج فضای بیشتری برای پراکندگی دارند.
در صورت امکان از استفاده از اتاق مکعبی شکل خودداری کنید، زیرا امواج صوتی که از ابعاد مساوی اتاق منعکس می شوند باعث می شود برخی فرکانس ها بسیار بلند و برخی دیگر بسیار آرام باشند. این مشکل هنوز در اکثر اشکال اتاق رخ می دهد، اما در یک مکعب همان مسائل تشدید می شود.
قانون 2: یک مثلث متساوی الاضلاع بین گوینده و سر خود تشکیل دهید
این ممکن است جهانی ترین قاعده ای باشد که برای همه تنظیمات استودیویی اعمال می شود، و به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که با آن مخالف باشد، زیرا اساس ایجاد یک “صحنه صوتی” دقیق در اتاق شما را تشکیل می دهد.
البته، اندازه اتاق شما دقیقاً تعیین می کند که این مثلث چقدر بزرگ خواهد بود، همانطور که سایر عوامل ذکر شده در این مقاله نیز مشخص می کنند – اما زمانی که موقعیت گوش دادن خود را تعیین کردید، باید بتوانید نقطه شروعی را در نظر بگیرید. با این حال، نگاهی به استودیوی نسبتاً فروتنانه Four Tet بیندازید که بهترین محل قرارگیری اسپیکر مانیتورینگ بهتر متوجه بشوید :
اگر حرفهایها میتوانند این کار را انجام دهند، پس دلیلی وجود ندارد که شما هم نتوانید (اگرچه نمیخواهید خیلی نزدیکتر از این باشید!)
هنگامی که مثلث متساوی الاضلاع خود را تنظیم کردید، همچنین ایده خوبی است که زاویه (‘toe-in’) بلندگوها را طوری تنظیم کنید که به سمت شما باشند.
در مورد موقعیت بلندگوهای شما در ارتفاع – بحث کمی در مورد اینکه آیا توییترها یا ووفرها باید در سطح گوش باشند وجود دارد. در هر صورت، شما نمی خواهید به آنها نگاه کنید – تا زمانی که تقریباً در ارتفاع گوش هستند.
قانون 3: از قرار دادن بلندگو در گوشه خودداری کنید
گوشه اتاق ها به طور کلی به عنوان مناطق مشکل دار در زمینه یک استودیو موسیقی در نظر گرفته می شوند. گوشهها معمولاً جایی هستند که میتوانید بیس ترپ هارا در آنجا نصب کنید زیرا فرکانسهای باس تمایل دارند در این نقاط جمع شوند.
حالا تصور کنید یکی از بلندگوهای خود را در گوشه ای قرار دهید – انعکاس های پیچیده همراه با صدای مستقیم ووفر شما باعث افزایش شدید بلندی در فرکانس های باس می شود.
تعیین فاصله بین بلندگوها و دیوار پشت آنها کمی پیچیده تر است. مسافت ~ 3 فوت / 1 متر به طور کلی یک مقدار سالم در نظر گرفته می شود، اما به دلیل محدودیت فضا اغلب برای بسیاری از ما امکان پذیر نیست.
همانطور که بلندگوها را به دیوار جلویی نزدیکتر می کنیم، بازتاب های اولیه می توانند با صدای مستقیم درایورها شروع به لکه دار شدن کنند، بنابراین بر روی گذرا و تصویر استریو تاثیر می گذارد. اگر به حرکت دادن بلندگو به دیوار ادامه دهیم، این مشکل را می توان کاهش داد، اما با یک مشکل متفاوت جایگزین می شود – افزایش بیس.
بنابراین اگر نمی توانید از قرار دادن بلندگوهای خود در این موقعیت ها اجتناب کنید، فقط مراقب راه هایی باشید که ممکن است بر صدای بلندگوهای شما تأثیر بگذارد.
قانون 4: فاصله بلندگو تا دیوار کناری و بلندگو تا دیوار جلو باید متفاوت باشد
اندازه گیری دیگری که باید به آن دقت کنیم این است که چگونه فواصل سطوح مختلف با یکدیگر ارتباط دارند.
پس از تنظیم بهترین محل قرارگیری اسپیکر مانیتورینگ از دیوار جلو، ممکن است بخواهیم بررسی کنیم که این فاصله با فاصله از دیوارهای جانبی برابر نیست.
اگر این فواصل مساوی باشند، احتمال وقوع امواج ایستاده وجود دارد که بار دیگر منجر به افزایش فرکانسهای باس میشود.
همچنین از نمودار بالا توجه کنید که چگونه فاصله بلندگو تا دیوار کناری در هر طرف یکسان است. این مفهوم از تقارن در طراحی و توسعه یک محیط نظارت برای موسیقی مهم است. اگر این فواصل متفاوت بود، انعکاس هایی که زودتر از یک طرف می رسند احتمالاً تصویر استریو را مختل می کنند و آن را به چپ یا راست منحرف می کنند.
قانون 5: ووفرها را دقیقاً در وسط راه بین کف و سقف قرار ندهید!
مجدداً، تئوری در اینجا این است که قرار دادن ووفرهای خود در یک نقطه میانی در اتاق باعث می شود که با مشکلات لغو فاز باس مواجه شوید.
مشابه داشتن موقعیت گوش دادن در گرهای که فرکانس باس به طور دقیق شنیده نمیشود، قرار دادن یک بلندگو در یک منطقه مشکل مشابه، خروج آن فرکانس را برای آن دشوار میکند.
اما چه اتفاقی می افتد اگر ما فقط بلندگوهای خود را در سطح گوش قرار دهیم و اکنون متوجه شده باشیم که ووفرها در وسط راه بین کف و سقف قرار گرفته اند؟
اگر اینطور است، احتمالاً بهتر است اسپیکرهای خود را در جایی که هستند نگه دارید. از این گذشته، آنها احتمالاً به گونه ای طراحی شده اند که در سطح گوش قرار گیرند، و علاوه بر این، ما نمی توانیم با اطمینان بگوییم که چگونه مواد موجود در کف و سقف ممکن است بر امواج صوتی منعکس شده تأثیر بگذارند.
اگر می خواهید، می توانید همیشه بلندگوهای خود را کمی بالا بیاورید و به سمت پایین به سمت گوش های خود ببرید. مطمئن شوید که آن را با پیکربندی قبلی خود تست کنید تا مطمئن شوید که صدا را بیشتر به خطر نمی اندازید.
قانون 6: از قرار دادن مانیتورها به طور مستقیم روی میز خودداری کنید
اگر تازه شروع به ساخت استودیوی خود کرده اید، ممکن است وسوسه شوید که بزرگترین میز خود را بیاورید و همه چیز را روی آن قرار دهید. این چیزی است که اگر می توانید باید از آن اجتناب کنید!
بلندگوی که مستقیماً روی میز قرار می گیرد، صدا را از سطح منعکس می کند، به خصوص اگر در پایین میز عمیق قرار گیرد. همچنین ممکن است وضوح صدا را از طریق لرزش میز نیز مختل کند.
اگر نمیتوانید از نصب بلندگوهای روی میز خودداری کنید، مطمئن شوید که یک جفت پلت فرم جداکننده در زیر آن قرار دهید. اینها معمولاً از فوم ضخیم و آکوستیک ساخته می شوند و حتی گاهی اوقات به صورت رایگان با یک مجموعه بلندگو عرضه می شوند.
اگر می توانید، چند پایه بلندگو تهیه کنید تا هر کدام به درستی ایزوله شوند و احتمال انعکاس و لرزش های ناخواسته که صدای شما را به خطر می اندازند، کاهش می یابد.
نتیجه
به طور خلاصه، بسیاری از ما هرگز پا در یک محیط استودیویی عالی نخواهیم گذاشت، چه رسد به اینکه صاحب یک محیط استودیویی باشیم، بنابراین باید با آنچه که داریم بهترین کار را انجام دهیم.
احتمالاً متوجه شده اید که بیشتر مشکلاتی که به وجود می آیند مربوط به فرکانس های باس است که عمدتاً به دلیل اندازه بسیار زیاد آنها است. بسیاری از این مشکلات را می توان با استفاده از درمان آکوستیک که در مقاله ای دیگر بررسی خواهیم کرد، بیشتر کاهش داد.
حتی اگر نتوانیم محیط مانیتورینگ ایده آلی را برای موسیقی خود ایجاد کنیم، و نتوانیم بلندگوهای خود را در جایی که باید باشند، قرار دهیم، مهم است که بدانیم بهترین محل قرارگیری اسپیکر مانیتورینگ کجاست و چه تاثیری بر صدای ما دارد. همچنین شما برای بالا بردن کیفیت شنوایی خود میتوانید از پنل آکوستیک مانند فوم شانه تخم مرغی استفاده کنید
برای مثال، اگر نمیتوانیم بلندگوهایمان را درست روی دیوار پشتی قرار دهیم، دانستن اینکه احتمالاً چه تأثیری بر صدای ما خواهد گذاشت مفید است. قبل از دستیابی به EQ برای پایین آوردن باس ما، باید به خاطر داشته باشیم که این می تواند به سادگی دیوار جلویی باشد که به عنوان یک تقویت کننده عمل می کند.
در پایان روز، به دانستن ویژگیهای کوچک استودیوی شما از نظر پاسخ فرکانسی و اینکه چگونه ممکن است صدای شما را «تحریف» کنند، میپردازیم. این با زمان صرف شده در استودیو، ارجاع مداوم به موسیقی دیگر و آزمایش موازی موسیقی خود بر روی سیستم های صوتی دیگر همراه است.
اگر نمی توانید بلندگوهای خود را در جایی که نیاز دارید قرار دهید ناامید نشوید، فقط روی خلاقیت تمرکز کنید و به مرور زمان محیط استودیو و آشنایی خودتان با آن را بهبود بخشید!
آکوستیک چیست ؟
آکوستیک چیست ؟
آکوستیک (Acoustic) در زبان یونانی به معنای شنیده شدن است. در محیط های کاری میزان صدا باید به یک اندازه و در حد قابل قبول باشد و اگر این میزان و شدت آن بیش از حد مجاز شود، قطعاً آسایش صوتی و همچنین سلامتی افراد را مختل خواهد کرد.
در واقع آکوستیک یک علم است که توسط قوانین فیزیک اداره می شود که به افراد کمک می کند تا به هر نحوی که شده صدا را در هر محیطی کنترل کنند و به همین دلیل یکی از مواردی که باید در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار گیرد، عایق کاری صوتی ساختمان ها و محیط های کاری است که البته این مورد به صورت کامل در ایران رعایت نمی شود.
اتاق آکوستیک چیست؟
به اتاق هایی آکوستیک (Acoustic) گفته می شود که هرگونه ارتعاش صدا و یا پژواک های صوتی که در آن وجود دارد را به صورت کامل از بین ببرد و این مورد یکی از موارد بسیار مهم در ساخت استودیوهای خانگی و حرفه ای برای ضبط موسیقی و حتی اتاق های دوبله به حساب می آید.
آکوستیک کردن اتاق از جمله موارد بسیار مهم و الزامی در بحث ساخت استودیوهای دوبله، استودیوهای موسیقی (خانگی و حرفه ای)، سالن های سینما، سالن های کنفرانس و غیره به شمار می رود چرا که با گذشت زمان و گسترش شهرها و ازدیاد جمعیت سازنده های ساختمان روز به روز به دنبال افزایش سود خود در بحث ساختمان سازی هستند و چه بسا که در آینده ای نه چندان دور در پروژه های معماری از بحث آکوستیک نمودن مکان ها و دیوارها به صورت جدی تر صحبت شود.
آکوستیک چیست؟
مزیت ها و فواید استفاده از آکوستیک (Acoustic) یا همان عایق صوتی
به طور حتم استفاده از عایق صوتی فواید بسیاری دارد که در اینجا به مهم ترین آنها اشاره ای کوتاه خواهیم داشت:
- بهبود کیفیت صدا در اتاق هایی که بدون پژواک هستند یا به اصطلاح از آکوستیک استفاده می کنند.
- کاهش و حذف کامل نشتی صدا به بیرون یا داخل اتاق.
- اتاق هایی که از عایق های صدا استفاده می کنند در واقع یک سری اتاق های آرام بخش هستند.
- کنترل سر و صدا با عایق بندی اصولی و استاندارد همراه خواهد بود.
- اتاق هایی که آکوستیک (Acoustic) هستند در واقع از بروز سر و صداهایی ناخواسته جلوگیری می کنند.
- عایق های صوتی این توانایی را دارند که از بروز امواج صوتی ناخواسته و غیر مستقیم که باعث ایجاد پژواک صدا می شوند، جلوگیری کنند.
- از همه مهم تر اینکه دیوارها، کف ها و سقف هایی که از عایق های صوتی بهره می برند از انتقال ناخواسته امواج صدا با استفاده از فاصله بین دیوارها و همچنین دخالت اشیائی که در مسیر آن وجود دارد، جلوگیری می کنند.
روش های معمول و رایجی که برای آکوستیک کردن اتاق ها استفاده می شود
روش های زیادی برای آکوستیک و عایق کاری صوتی مورد استفاده قرار می گیرد که در این بخش به مهم ترین آنها اشاره می کنیم:
- به طور حتم هر منفذی که بتواند هوا از آن عبور کند به راحتی می تواند صدا را هم از خودش عبور دهد پس اولین قدم این است که تمامی منافذی که به نوعی مأمنی برای ورود و خروج هوا هستند را ببندید. به طور مثال تمامی منافذی که در سقف ها و دیوارها مانند اطراف جعبه تقسیم برق، داکت ها، کانال های کولر، سیم کشی و خلاصه هر جایی که یک جسم یا شیء از داخل دیوار یا سقف عبور کرده با بتونه یا فوم پلی اورتان درزگیری کنید.
- به هنگام ساخت ساختمان جدید به این نکته توجه کنید که از قرار دادن کلیدهای برق و دریچه های هوا در داخل یک دیوار مشترک و پشت به پشت، خودداری نمایید.
- اگر به دنبال آکوستیک یک فضا هستید به هنگام ساخت یک ساختمان از مصالح سخت استفاده نکنید به خاطر اینکه اینگونه مصالح به راحتی صوت را از یک مکان به مکانی دیگر انتقال می دهند.
- برای جدا نمودن لوله ها از غلاف ها و همچنین سوراخ هایی که از آن عبور می کنند حتماً از یک لایه انعطاف پذیر مانند فوم منبسط شونده استفاده نمایید.
- در دیوارها ساختمان های جدید برای جلوگیری از انتقال صدا بین اتاق های مجاور از عایق صوتی یا به اصطلاح آکوستیک استفاده می کنند.
- یکی از ساده ترین روش ها برای عایق بندی و آکوستیک یک اتاق که صد البته یکی از کم خرج ترین روش ها هم به حساب می آید استفاده از فوم شانه تخم مرغی یا ایزولاتور میکروفون است که البته برخی از افراد از فوم های آکوستیک که در واقع یکی از مناسب ترین گزینه ها برای عایق بندی یک مکان به حساب می آید، استفاده می کنند
عایق صوتی
بهبود بخشیدن به شرایط استودیوهای خانگی با استفاده از آکوستیک
اگر مایلید که بهترین شرایط آکوستیک بودن را برای استودیوهای خانگی خودتان برقرار نمایید هرگاه به موارد زیر برخورد کردید اقدام به عایق بندی صدا نمایید:
- اگر در محل هایی مانند پارکینگ یا زیرزمین دیوارهای سیمانی هستید.
- مواقعی که سر و صدای بیرون استودیو در هنگام ضبط کردن صدا، شنیده می شود.
- مواقعی که بلندگوهای مانیتورینگ و همچنین تقویت کننده های گیتار برقی یک صدای بم از خودشان تولید می کنند.
- مواقعی که مایلید میکروفن را در یک فاصله دورتر از خودتان قرار دهید بدون اینکه نویز محیطی بیشتر از حد اندازه باشد.
- مادامی که نشت صدای دیگر سازها در سیگنال های اصلی میکروفن شنیده شود می بایستی از آکوستیک استفاده نمایید.
عایق بندی و آکوستیک کردن ساختمان بر دو اصل استوار است:
- اصل اول: استفاده از مواد جاذب در ساختمان برای جذب صداهای ناخواسته
- اصل دوم: جلوگیری از منتقل شدن صدا از بیرون به درون ساختمان با استفاده از سقف، درب ها، پنجره ها و همچنین دیوارها
عبور امواج صوتی از دیوار موجب لرزش دیوار می شود و همین لرزش هم باعث ایجاد یک منبع ثانویه صدا می شود. پس هر چه دیوار سنگین تر و محکم تر باشد لرزش آن هم سخت تر و دشوار تر می شود که صد البته صدای کمتری هم از آن عبور می کند. در این طور مواقع افزایش ضخامت دیوار به هیچ عنوان مقرون به صرفه نخواهد بود اما می توان دیوار را دو لایه و بین آن یک عایق صوتی ایجاد کرد که با این عمل ارتعاشات صدا تا حد زیادی کاهش پیدا می کند.
برای خرید فوم شانه تخمه مرغی میتوانید تماس بگیرید