آکوستیک استودیو خانگی

 

آکوستیک استودیو خانگی
آکوستیک استودیو خانگی

آکوستیک استودیو خانگی

چگونه آکوستیک اتاق را در استودیوی خانه خود بهبود بخشید؟

در یک اتاق خواب کلاسیک، همه چیز در یک اتاق اتفاق می افتد: آهنگسازی، ضبط، میکس و مسترینگ. این یک چیدمان دنج است، اگر از نظر آکوستیک اتاق دقیقا ایده آل نباشد. با این حال، با برخی بهینه سازی های ساده، می توانید آکوستیک استودیو خانگی خود را به شدت بهبود بخشید.

همانطور که در قسمت قبلی دیدیم، الزامات آکوستیک برای ضبط و میکس بسیار متفاوت است. اکثر سازها زمانی که در یک اتاق زنده با کمی محیط ضبط می شوند بهترین صدا را دارند – همانطور که مهندس افسانه ای بروس سوئدین آن را “پشتیبانی آکوستیک” می نامد. با این حال، برای میکس کردن، ما اتاقی می خواهیم که صدای خود را تشدید نکند، اتاقی که اساساً مرده است، بنابراین می توانیم سیگنال های ضبط شده را بدون هیچ رنگی قضاوت کنیم. سوال این است که چگونه می توانیم هر دو الزام را در یک اتاق برآورده کنیم؟

جاذب صوتی

 برای از بین بردن انعکاس صدا در فرکانس های بالا با گذاشتن یک فرش ضخیم روی زمین کافی نیست. ما باید بازتاب‌ها را در همه فرکانس‌ها کاهش دهیم تا به زمان فروپاشی کوتاهی در کل طیف صدا برسیم. ما به جاذب های صوتی نیاز داریم. شما می توانید آنها را به صورت آماده از تیم مدرن آکوستیک خریداری کنید یا خودتان آنها را بسازید.

حداقل حدود 30 درصد از دیوار های خود را با جاذب ها بپوشانید. ناحیه پشت بلندگوهای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دو جاذب اضافی باید به سمت چپ و راست موقعیت گوش دادن شما بروند.

قسمت دیگری که باید درمان شود سقف بالای موقعیت گوش دادن شماست. می توانید فوم هارا به سقف خود بچسبانید یا قاب های سبکی بسازید تا فوم را از سقف آویزان کنید. نسخه آخر هم موثرتر است و هم حذف آن راحت تر است.

بهترین جاذب صوت از نظر عملکرد در کنار قیمت فوم شانه تخم مرغی می باشد.

 

دیفیوزر

نیمه پشتی استودیوی خانگی شما باید دارای سطوح بازتابنده باشد. با این حال، دیوارهای برهنه خوب نیستند، زیرا پژواک های بال بال تحریک کننده ایجاد می کنند. آنچه ما می خواهیم سطوح نامنظمی است که امواج صوتی را به طور تصادفی در همه جهات پراکنده کند. عناصر آکوستیک اختصاصی برای این کار وجود دارد که اصطلاحاً دیفیوزر نامیده می شود. دیفیوزرها معمولاً از چوب یا سایر مواد منعکس کننده صدا ساخته می شوند که به صورت سطحی عمداً نامنظم شکل می گیرند.

 

ساختن دیفیوزرها بسیار سخت است. اما اگر نمی توانید پانل های پخش کننده کارخانه ای را بخرید، راه های دیگری برای ایجاد سطوح نامنظم وجود دارد. اگر کتاب های زیادی دارید، می توانید قفسه های کتاب را در دیوارهای پشتی استودیوی خانه خود قرار دهید. با این حال، شما باید کتاب های خود را به صورت نامنظم بچینید، به طوری که آنها یک سطح ناهموار را تشکیل دهند. یا اگر گیتار زیادی دارید، آن ها را روی دیوار بگذارید. چندین صفحه کلید روی پایه ها نیز بازتاب صدا را پخش می کنند. از نظر فنی، چنین راه‌حل‌هایی ممکن است به اندازه پانل‌های پخش‌کننده اختصاصی بهینه نباشند، اما تقریباً هر چیزی بهتر از دیوارهای خالی است. و هی، احاطه شدن توسط سازها الهام بخش است! هر کاری که انجام می دهید، تفریح ​​را فراموش نکنید!

بیس ترپ
بیس ترپ

بیس ترپ

تقریباً در هر اتاق با اندازه معمولی، تشدید باس وجود خواهد داشت. معمولاً این حالت‌های به اصطلاح پایین‌تر از آن هستند که با جاذب‌های معمولی قابل درمان نیستند، زیرا به مواد بسیار ضخیم نیاز دارید که فضای زیادی را اشغال کنند. یک راه مؤثرتر برای درمان حالت‌های اتاق، جاذب‌های اختصاصی فرکانس پایین، به اصطلاح بیس ترپ ها هستند. بیس ترپ انواع مختلفی دارد. برخی با مواد جاذب کار می کنند. آنها کاملاً حجیم هستند اما در محدوده فرکانس نسبتاً وسیعی مؤثر هستند. انواع دیگر تله‌های باس با موادی کار می‌کنند که در فرکانس باس خاصی طنین انداز می‌شوند. نوع دوم فقط در یک محدوده فرکانسی نسبتا باریک موثر است و اغلب باید به فرکانس خاصی که قرار است جذب کند تنظیم شود.

بیس ترپ ها معمولاً در گوشه های اتاق قرار می گیرند، جایی که انرژی بیس قوی ترین است. تله های باس برای یک محیط گوش دادن شفاف در بن بست شما مهم هستند، اما باید آنها را برای پایان زنده خود نیز در نظر بگیرید، زیرا نمی خواهید رزونانس باس در سیگنال های ضبط شده خود نیز وجود داشته باشد.

اگر نمی‌توانید تله‌های بیس حرفه‌ای بخرید، می‌توانید یک کاناپه قدیمی، ترجیحاً بزرگ را امتحان کنید. بسته به ساختار آن، یک کاناپه می تواند مقدار زیادی انرژی باس را جذب کند. آن را به جایی منتقل کنید که اتاق شما بیشتر به نظر می رسد.

ناحیه پشت بلندگوهای شما از اهمیت ویژه ای برخوردار است. دو جاذب بیس ترپ اضافی باید به سمت چپ و راست در گوشه های موقعیت گوش دادن شما بروند.

زیاده روی نکنید!

مراقب باشید که اتاق خود را با جاذب صدا پر نکنید!

برای آکوستیک استودیو یک اتاق با صدای بسیار مرده ممکن است برای میکس خوب باشد، اما محیط چندان دلپذیری برای ایجاد موسیقی نیست. همیشه مطمئن شوید که استودیوی خانگی شما مکانی الهام بخش است و به شما لذت می بخشد. مطمئن شوید که استودیوی خانگی شما هر دو است: خانه و استودیو.

 

مزایای آکوستیک اتاق استودیو خانگی با پنل های آکوستیک

انعکاس و تشدید فرکانس هارا کاهش می دهد
پژواک فلاتر را کنترل می کند تا هنگام افزودن جلوه ها، قضاوت بهتری داشته باشد
میکس های شما با پخش در سیستم های صوتی دیگر درست شنیده می شوند

استودیو خانگی